Niin ne Uuden vuoden lupaukset



2016 meni sit siinä.
Damn.
Nyt mennään jo pitkällä kolmatta viikkoa vuotta 2017:sta, mutta
ajattelin pohdiskella kulunutta vuotta ja tätä ihkauutta tulevaa vuotta tällästen pienten kysymysten avulla.


Jos voisit uudelleen elää yhden muiston viime vuodesta, niin mikä se olisi?
- Vaikea valita... Viime vuonna oli niin paljon hienoja muistoja. Haluisin kokea The Tallest Man On Earthin keikan uudestaan, se ilta oli yks ihanimpia aikoihin. <3



Minkä uudenvuoden lupauksen saavutit tänä vuonna?

- Lupasin viime vuonna itselleni kolme asiaa: Ensinnäkin lupasin yrittää olla hellempi itselleni. Oon hirvittävän ankara ja perfektionistinen, ihan joka asiassa, ja kuten arvata saattaa se on tosi kuormittavaa. Toiseksi lupasin opetella näyttään tunteitani enemmän, hyväksymään sen, että oon joskus ahdistunut, vihainen, surullinen. Viimeinen ja tärkein lupaus oli opetella rakastaan itteeni enemmän, paremmin ja syvemmin.
      Voionmaalla opiskelun myötä oon päässy harjotamaan tuota armollisuutta. Tietysti tuun aina olemaan tunnollinen ja tietyllä tavalla täydellisyyden tavoittelija, mutta ensimmäistä kertaa osasin oikeasti ottaa löysin rantein. Tai ainakin hieman höllemmin.
      Tunteiden näyttäminen on yllättävän vaikea asia. Tavallaan oon tullu eteenpäin monellakin tapaa, edistyn pikkuhiljaa. Oon ainakin onnistunu antaan ittelleni ensinnäkin oikeuden ja luvan tuntea kaikkia tunteita, vaikka ne ei tuntuiskaan hyvältä. Varsinkin surun ja vihan ilmaiseminen on jotenki hirvittävän vaikeeta ja pelottavaa. Mutta onneks mulla on aikaa oppia. :)
     Tän viimesen lupauksen kanssa oon tehny kaikista eniten töitä ja joudun tekemään sen kanssa eniten töitä myös jatkossa. Miten voikaan olla niin kamalan vaikeeta opetella rakastaan ja hyväksyyn ittensä just sellasena mitä on? Mut mä uskon itseeni. Mä uskon, että mä pystyn rakastaan itteäni just sellasena mitä mä oon. En ehkä vielä, mutta vielä joskus.


Kolme sanaa jotka kuvaavat viime vuottasi?
- Seikkailu, rakkaus, taistelu





Nomnom <3 :3

Jokin mitä odotat innolla tulevalta vuodelta?
- Pääsykokeita. No ehkä enemmän ne pelottaa, mutta yritän ajatella niitä haasteena, seikkailuna, jännittävänä ja innostavana. Ootan innolla myös ihan arkea. Miten kuluva aika vaikuttaa mun perheen sisäisiin suhteisiin ja dynamiikkaan. Kesää. Ootan kesää. Ja Rammsteinin keikkaa! Varasin liput ihan vähän aika sitten. Odotan sitä, miten paljon kehityn taas sisäisesti ihmisenä. Ootan ystävänpäivää, mun ja Henkan vuosipäivää... <3 Ootan sitä että tulee taas valoisaa, ja että sydän ja olotila kevenis.


                                                                                       Lupauksia uudelle vuodelle?
- Edellisvuoden lupausten kanssa työskentelyä nyt ainakin. :D Lupasin myös eräissä pikkujouluissa ääneen läsnäolijoiden kuullen, että ottaisin nenäkorun. Oon miettiny sitä syyskuusta lähtien, mutta en oo sitten ottanut vielä...


Mitä opit viime vuodesta?
- Opin paljon parisuhteessa olemisesta ja yhdessä jonkun toisen kanssa asumisesta. Opin myös yksin asumisesta, siitä miten paljon oikeesti joutuu siivoomaan, kun asuu omillaan. :'D Opin myös siitä, että isoista muutoksista ja kriiseistä toipuminen vie aikaa, paljon aikaa, ja että se ei haittaa. Opin miten vähän mä osaan arvostaa itteeni ja että siihen pitää tulla muutos. Opin että vaikka oon parisuhteessa, se ei automaattisesti tee kaikesta helppoa ja ihanaa, vaan että onnellisuus tulee omasta itsestä. :)


Mitä teit viime uuden vuoden aattona? 
- Olin äitin kanssa Härmälässä, siellä meidän uudessa vuokra-asunnossa, katteltiin ilotulituksia Härmälän rannasta ja syötiin hyvin. Aatella että siitä on jo vuosi, kun me muutettiin sinne. Ja että oon nyt asunu omassa kämpässä jo neljä kuukautta.... Mihin vitsiin se aika menee?


Mitkä olivat tämän uudenvuoden suunnitelmasi?
- Vietettiin poikaystävän kanssa iltaa ystävien kesken ja mentiin sit keskiyöllä katsomaan poikaystävän veljen ilotulitusta. (Spoilers: Oli hieno!!)


Vaikka Uuden vuoden lupausten tekeminen on musta hauska ja kiva perinne,
mä uskon vankasti siihen, että joka päivä on mahdollisuus
alottaa alusta ja tehdä asioita toisin, oppia, edistyä, kehittyä.
Toivotan kaikille oikein hyvää vuotta 2017,
toivottavasti siitä tulee tärkeä ja merkityksellinen vuosi teille kaikille! <3



Terveisin Kiia



Kommentit

Suositut tekstit