Kiitos tästä vuodesta




Vuosi 2015 on takanapäin.
Katselen sitä vielä aika hämmentyneenä. Joko taas yks kokonainen vuosi kiisi ohitse?

Tää vuosi oli mulle yks iso muutos ja kasvamisen paikka. Kevään ylioppilaskirjotukset, lukiosta valmistuminen ja pääsykokeet veivät mut lähes uupumisen partaalle. En oikein vieläkään ymmärrä miten onnistuin selviämään niistä näinkin selväjärkisenä. :'D Kesän piti olla sitä aikaa, millon voin korjata mun ihmissuhteinani, pitää hauskaa ja ottaa nyt viimeinkin sitä kauan kaivattua lomaa. Usein (ja lähes aina) elämä ei kuitenkaan mene sillein miten haluais. Eikä mennyt tälläkään kertaa.
Yliopistojen pääsykokeissa hylätyksi tuleminen ei ollut mikään ylläri, mutta silti tunteikas hetki. Olenki riittävän hyvä? Teinkö riittävästi? Olinko vain laiska? Näin jälkikäteen ajateltuna olin aivan kohtuuttoman ankara itseäni kohtaan, tuskin tuollaisen kevään jälkeen hylsyjen paperi ei ole mikään ihme.
Kesäloma ei tuntunut lomalta. Enemmän selviytymistarinalta. Kaikki tuttu ja turvallinen tuntui muuttuvan tai murenevan. Yhtäkkiä muutos oli kovin todellinen ja aivan tavattoman lähellä. Juuri tässä. Ihmissuhteet asettuivat aivan uusiin uomiin. Eroja.
Ensimmäistä kertaa meidän perheessä tunteiden ilmaisu alkoi.
Asioiden oli muututtava.

Viimeiset kuukaudet oon kulkenu vähän sumussa, talon myyminen ja muutto saa ihmeitä aikaan ihmisessä. Jostain syystä mun on ollu mahdoton edes tajuta miten isoista asioista ja muutoksista on kyse juuri sillon kun ne tapahtuu. Onneksi oon ekaa kertaa osannu antaa ittelleni luvan itkeä ja olla vihanen, mitä en ennen tosiaan pystyny tekemään.
Tällä hetkellä olo on ihan epätodellinen, tuntuu että oon ihan pyörällä päästäni.
Mutta pitkästä aikaa mulla on silti hyvä olo. Tai ainakin paljon parempi.

Ole kiltti, äläkä unohda yhtä asiaa!
Yksin kuljetut tiet ovat välttämättömiä, jotta maailma voisi toimia oikealla tavalla.
Jotta elämää voisi olla maapallolla on kaiken muutettava jatkuvasti muotoaan.
Elämää ei ole, ellei ole muutosta.
Oli uskomatonta huomata, miten vaikeudet alko näyttään mun silmissä entistä enemmän mahdollisuuksilta, tilaisuuksilta oppia.
Se on kai suurin asia mitä opin tältä vuodelta.

Pikkuhiljaa kaikki kääntyy parempaan päin.
Yksi ilmaistu tunne kerrallaan. :)





Tässä vielä vähän Uuden Vuoden tunnelmia ilotulitteineen :)









Toivotan siis kaikille rauhan ja myötätunnontäyteistä vuotta, 
olkoon vuosi 2016 täynnä tasapuolisesti sekä iloja että suruja. <3



Terveisin Kiia




Kommentit

Suositut tekstit